Gratis og hurtig levering *| Køb nu, betal senere | Klik & saml | Ingen tvivl tilbage

Søer, Loopo Breeze og Long Walks.

rss

Et panoram a af Lake District fra toppen af ​​en klippekrog

Vi forlod Worcestershire tidligt på en fredag ​​i håb om at undgå det værste af trafikken på vej op ad M5 og M6. SatNav sagde en optimistisk 4 timer, men dette var ikke tilfældet, og vi udholdt en stressende 6 timers rejse, der blev præget af det forudsigelige småbørn opkast og sang af 'er vi næsten der endnu ?!'

Vi kom af motorvejen og lige ind i de pragtfulde snoede, snoede veje og beskyttede marker i sødistriktet. Får og lam var overalt, tågen ryddes i det fjerne, og børnene jublede op ved synet af langt væk bjerge, der svarer til Peter Rabbit's verden.

Herdwick får mod en stenmur

Vejen over Austhwaite Brow var forbløffende (om end vragende) med udsigt ned ad siden af ​​et forræderisk dråbe i skyggefulde, blåklokke strøddale dale med babblende bæk og masser af flere lam, der spillede. Vi nåede Fisherground Campingplads og blev øjeblikkeligt imponeret over dens placering - på en flad plet landbrugsjord ved foden af ​​en kam af store, klippefugle. I betragtning af at det var påskeferie, var vi alle forbløffet over, at bortset fra min bror og hans familie, der allerede havde slået op, var det kun os på stedet - den forventede Storm Hannah uden tvivl udsatte folk.

Modtagelse var meget nyttigt - lånte os en EHU-udvidelse, da vores var for kort, tilbød os nogle æg, talte os gennem faciliteterne. De gik med os hen til vores plads og overlod os derefter til det. Dette var vores første tur væk med vores nye fortelt til vores selvbyggende autocamper - en Renault Trafic high-top. Markisen er en Loopo Brise. Det var også første gang, vi har sat en op, men vi var alle virkelig overrasket over, hvor let det var. Vi udpakkede posen, tog markisen ud og lagde den på jorden, fandt oppustningspunkterne og pumpede bjælkerne op ved hjælp af den store pumpe, der fulgte med forteltet. (Jeg havde tidligere set nogle videoer om, hvordan man pitchede disse, så det var lidt af et forspring!) Det tog kun et minut eller så at pumpe, før bjælkerne var stive, og med en hjælpende hånd fra min bror trak vi markise lodret og bundet det ud. At få varevognen indrettet med tunnelen korrekt var lidt af en fele, da det var første gang, vi havde prøvet den, og vi var ikke sikre på, hvor tæt den skulle gå for at være sikker på, at forteltetunnelen passede over van. Med Storm Hannah-prognose ønskede vi ikke at risikere lækager mellem varevognen og tunnelen. Efter lidt frem og tilbage regnede vi ud af, hvor vi skulle placere varevognen, og brugte stropperne til at hænge tunnelen ned over toppen. Derefter satte vi verandaens baldakin op og satte os op med vores bord, stole, komfur og barnets legetøj.

en campingvogn og en tilbagelagt markise på en campingplads i Lake District

Jeg var virkelig imponeret over hvor meget plads der var i forteltet! Min bror og hans familie havde medbragt et telt på 4 mænd, som de ikke kunne stå op i (han er 6,4 ”som min mand, hans kone er 6,1” og jeg er 5,9 ”så vi kan godt lide masser af hovedrum!) ) men vi kunne alle stå op i Loopo Brise. Når regnen ramte, slog vi os alle sammen inde for at varme op en karry, med børnene lege og regnen og vinden miste sig på forteltet. Med stormbjælkerne på plads for at tilføje lidt ekstra styrke, bemærkede vi alle glade over, hvor sikre, varme og tørre vi var.

Fisherground Campingplads er nu højt på vores liste over campingpladser, der skal revideres. Lige op fra stedet er der et damptogspor, hvorfra du kan stoppedamptog og tag det langs jernbanen til Ravenglass, en lille kystby med en stenet strand, et par pubber og en utrolig udsigt langs rejsen. Vi blev alle store børn, da vi gik på vores damptogeventyr og tilbage igen - bare perfekt.

Ravenglass jernbanestrømmetog

Webstedet har også mange meget nyttige funktioner såsom en varm kasse til tørring af støvler, skiver og tørretumblere og pletfri toiletter og brusere med masser af plads. Brusere er 50p, men to 50ps giver dig en perfekt lang bruser - og der er endda en gratis hårtørrer! Der er også en fryser til frysning af coolbox-blokke. Børnene ELSKEDE absolut det, da der er en fantastisk eventyrlegeplads for dem, med en buldrende bæk, der løber ved siden af, og en lille sø med nogle flåder og en pind, som de kan vugge sig hen over.

Dagen efter forlod vi børnene med min bror og min mand og jeg satte kursen op bag stedet for at krydse de klippefugle ovenfor. En sti gennem husene på siden af ​​campingpladsen fører til en stejl hældning over jernbanesporet, hvorfra du kommer ud på heden ovenfor.

En hund og en mand sidder på en klippe og ser på udsigten i Lake District

Det undvigende telefonsignal vendte tilbage, når vi nåede summit , så vi kaldte til min bror og vinkede mod børnene langt fra oven. På dette tidspunkt skrigede firehjulene lidt, så jeg var glad for, da stigningen blev jævnt, og vi nåede en stor tjære.

En tær i Lake District

Efter en kort pagaj til hunden begyndte vi vores nedstigning. Udsigten var simpelthen forbløffende, og vi kunne se campingpladsen nedenunder samt damptoget, der puffede langs banen. Mod vest kunne vi endda se havet ud over Ravenglass. Vi klatrede ned ad en zig-zag sti til vejen og gik tilbage til campingpladsen, med ømme ben men meget tilfredse.

Fisherground campingplads ovenfra

Vi var kun i stand til at bo i to nætter, og da det så ud som om regnen var på vej tilbage, besluttede vi at pakke forteltet væk, mens det var tørt. Jeg var lidt betænkelig over, om vi ville være i stand til at bringe den tilbage i posen, men processen med at pakke væk var omtrent så hurtig, som den havde været at sætte op. Vi tog alle knagterne ud, fjernede stormstængerne, løsnede stropperne, likviderede alle fyrene og lod derefter luften ud af bjælkerne. Den tømmes ud under sin egen vægt uden overhovedet at klæbe den fladt. Vi foldede det i tredjedele, tørrede grundarket, mens vi gik med, med et viskestykke og rullede det derefter op. Stropperne, der leveres i posen, var meget nyttige til at binde forteltet sammen og få det tilbage i posen - hvilket var så utroligt rummeligt stadig, at vi også formåede at sætte alle de andre bits og bobs også inkl. Ekstra pinde - med plads til overs. Det gled let tilbage under sengen i bobilen, og vi var færdige.

Vi er overalt over månen over, at vi fandt en så strålende campingplads og en strålende kørsel markise - begge kombineret skabt til en dejlig nærende weekend væk, på trods af Storm Hannahs bedste forsøg på at udsætte os. En god tid var af alle, og vi kan ikke vente til det næste eventyr.